Síntesi del debat sobre CTS

lunes, 21 de octubre de 2013

a) Els consumidors som els que decidim si volem o no usar les noves tecnologies.
Aquesta idea fins al moment de realitzar aquest debat no l’havia tingut mai en compte i, tot i haver defensat les tecnologies en les meves participacions en el debat, com ja he esmentat en les mateixes, mai havia estat gaire partidària de les noves tecnologies, especialment pel fet que les veia com deshumanitzants, com aïllants del món, quan, despès d’haver treballat el mòdul i d’haver participat en aquest debat m’he adonat que són tot el contrari, les tecnologies són per ajudar-nos i, en última instància som les persones les que escollim el seu ús o no usar-les. A més, el fet que les consideres deshumanitzants i aïllants del món, crec que és perquè sovint he vist un mal ús i un abús, i això em creava un rebuig cap a aquestes.

b)
Tot i que encara no estic del tot d’acord amb la posició tecnodeterminista, he defensat aquesta en 3 comentaris, un en el fil del Tecnopart i dos en el fil de la intel·ligència de la nevera i altres fractures (en concret en el subfil “La gran idea de Binta”). Crec que ho he fet tal i com se’ns demanava, tenint en compte els comentaris dels companys i companyes en el debat, tant si argumentaven, com jo, a favor del tecnodeterminisme o bé com si defensaven una postura sociodeterminista, seguint les recomanacions de la guia per l’argumentació i remarcant les parts necessàries en negreta o bé subratllant-les. A més he intentat exposar els meus arguments de la manera més clara possible, intentant que no hi pogués haver mals entesos en les meves argumentacions. Potser hauria pogut espaiar una mica més en el temps les meves participacions, però tot i això, crec que han estat aportacions convenients i valoro positivament la tasca realitzada.

c)
Personalment m’han agradat molt la intervenció de la Gemma Sala Sebastià, en que exposava que estava a favor de la tecnologia segons les necessitats i que com ella mateixa exposa, el fet de “Negar l’accés a la tecnologia als països subdesenvolupats és un paternalisme eurocentrista prepotent.”
També m’ha agradat molt la intervenció de la Lara Solà Mas, que en el fil referent al Tecnopart exposava “cal fer una reflexió en relació a la complementarietat d’allò tecnològic i natural ja que molts dels aspectes sanitaris vinculats amb el seguiment de l’embaràs i el moment del part passen en algun moment o altre per la tecnologia, que és essencial per a poder fer un seguiment real d’allò que està succeint”.

0 comentarios:

Publicar un comentario