1. ¿Creus
que el progrés en el coneixement tecnològic i científic determina i
garanteix el progrés econòmic i social? Contesta clarament i justifica la
resposta.
Avui
dia ens trobem en l’era de les tecnologies i crec que cada cop estem més
immersos en elles, ja que formem part d’una societat en la que la ciència i la
tecnologia tenen un molt important i ho abracen tot. Alhora, avui dia ens
trobem que hi ha molta gent que es creu que seria incapaç de viure, per
exemple, sense el mòbil o sense televisió, quan no fa tant no existien i tot i
que no estàvem tant “informats” vivíem igualment. En definitiva, crec que la
ciència i la tecnologia són molt importants, però no estrictament essencials per
viure i per tant, tot i que faciliten el progrés econòmic i social, no en són
estrictament una garantia, sinó, com ja he esmentat formes de facilitar-ne el
progrés.
- ¿Estàs d’acord en què la constant fonamentació científica de les diferents tecnologies és garantia de la neutralitat ideològica d’aquestes tecnologies? Què en penses?
No,
crec que hi pot haver diferents fonamentacions científiques i que, a més, poden
ser tant vàlides com errònies, per això cal investigar i tenir en compte tots
els factors relacionats amb les tecnologies, la ciència i els seu usos. Crec
que fonamentar una cosa només científicament pot dur-nos a justificar
situacions que per mi no justifiquen ni justificaran mai un progrés tecnològic
o científic com ara l’assassinat de tants i tants nens, homes i dones amb armes
químiques (com està passant a Síria) pel fet que “és un progrés científic” i es
vol demostrar la seva eficàcia i l’abast d’aquests progressos. Per això crec
que a més d’una fonamentació científica es necessari tenir en compte l’ús ètic
i adequat dels coneixements científics i tecnològics i això no ho garanteix una
simple fonamentació científica.
- Expressa el teu grau d’acord: Tenir present les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) abans, durant i després de qualsevol activitat d’ensenyament-aprenentatge és un requisit indispensable actualment.
Crec
que pot ser una molt bona eina, però no essencial. És més... tot i que
m’agraden les tecnologies i els avanços científics, crec que sóc un pel
escèptica en quant a l’ús d’aquests a l’hora d’educar els nens i nenes a les
escoles. Les considero una eina més, però no un requisit indispensable, per
això em plantejo moltes vegades una qüestió: Què faran els nens que sàpiguen
usar un ordinador, però no escriure el dia que l’electricitat no funcioni?
Per
això, crec que les noves tecnologies han de ser una eina per facilitar els
aprenentatges i l’educació i crec que són molt útils, però no les crec
essencials.
- ¿Quines són les causes que originen els profunds canvis que estem patint en tots els àmbits en els darrers anys?
Jo
crec que la principal causa dels canvis que estem patint és degut en gran part
al fenomen de la globalització dels països que han evolucionat tecnològicament
i que a través d’aquestes tecnologies
comparteixen aspectes socials, econòmics, culturals i polítics fent que
coneguem i intercanviem idees i opinions d’una manera molt més ràpida i
d’aquesta manera ens adaptem i readaptem constantment a les novetats i noves
idees ja siguin revolucionaries o no. Per això crec que avui dia els debats,
fòrums, etc. (com els que se’ns proposen
en diferents assignatures de la UOC) són molt profitosos, ja que d’aquesta
manera podem entendre diferents punts de vista i donar la nostra opinió respecte
a qualsevol cosa.
- Defineix en una frase i digues quin és l’objecte d’estudi, en una segona frase, de la Tecnologia Educativa
Per
mi la tecnologia educativa és tot aquell ventall d’aspectes tecnològics que ens
permeten ensenyar i educar els infants o adults en algun aspecte. L’objecte
d’estudi crec que és “com fomentar a través de les noves tecnologies diferents
aspectes educatius”.
- Posa un exemple de transmissió de coneixement i un altre de construcció del coneixement
Transmetre
coneixement: “2x3=6”
Construir
coneixement: sumar vol dir afegir, multiplicar vol dir sumar una quantitat el
número de vegades que s’indica, per multiplicar, primer cal saber sumar.
- Expressa el teu grau d’acord amb la següent afirmació i argumenta el perquè: “El context és part del coneixement que la persona utilitza per tal d'explicar i donar sentit a una idea".
El context fa que els aprenentatges
tinguin sentit, allò que ens interessa i ajuda a desenvolupar-nos depèn del
context on som i és molt important per entendre les coses. Per exemple un nen
que viu a l’Amazones amb una tribu indígena no trobarà sentit a un obrellaunes
i segurament si per algun motiu li cridés l’atenció aquest objecte li donaria
una funció completament diferent a la que acostumem a donar-li ja que li
buscaria un sentit en el seu context, en les seves experiències del dia a dia.
- ¿Has pensat en la possibilitat d’adaptar l’entorn de la UOC a les teves necessitats i les dels teus companys i professors (opció Personalitza)? Inclusió del missatge al qual es respon (el lector tindrà una idea del que origina i els detalls del teu missatge), número de missatges visualitzats en les bústies compartides (útil quan hi ha molta comunicació a algunes bústies), signatura de correu (per facilitar la comunicació i posar a un clic de distància altres mitjans de comunicació teus...?
Des
del primer semestre que vaig estar inscrita vaig modificar una mica l’aparença
de la “meva UOC” per tal de veure millor les coses que més m’interessaven, però
he de dir que fins que vaig llegir el comentari del consultor no m’havia adonat
de que hi hagués un espai per personalitzar (a més de tancar i moure les
finestres que apareixen a la pantalla principal). Trobo que està molt bé poder
personalitzar-la ja que així se’ns fa més fàcil el funcionament de la UOC i
inclús més agradable.
- Comptes amb els coneixements previs que el Pla docent indica per poder ser eficaç durant el desenvolupament de l’assignatura? Fins a quin punt? Pots instal·lar programari, iniciar l’exploració de nou programari pel teu compte, gestionar arxius i comptes amb una actitud positiva cap a web 2.0? Ets capaç de llegir en pantalla (buscar paraules, fer servir l’índex amb hipervincles, moure’t en el document...? i mantenir uns apunts digitals on acumulis la informació de diferents fonts?
Crec
que compto amb els coneixements previs i, tot i que se’m dona bé l’ús dels
programes i no em barallo gaire amb ells, em costa una mica instal·lar-los,
però ho penso aconseguir. Normalment treballo força per estudiar i per preparar
documents per l’escola amb l’ordinador, però faig servir els programes més
habituals que trobem als ordinadors i m’agradaria conèixer altres programes o
formes de treballar, a més, fa temps que sento a parlar sobre això de la web
2.0 i tinc ganes de saber de primera mà de què es tracta, així que començo amb
moltes ganes.
- Situa’t de 0 a 10 (0 gens d’acord 10 molt d’acord)
TE2)
L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de
tècniques per als docents: 6
CC2)
Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: 9
TC1)
Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que
asseguren la correcta transmissió del coneixement : 8
DT2)
La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a
prejudicis, valors i actituds: 5
CC1)
Les aules de la UOC
són una comunitat d’aprenentatge: 8
DU2)
Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: 0
TE1)
La Tecnologia
Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon
domini de les TIC: 3
DU1)
Els debats a la UOC
poden millorar moltíssim: 6
TC2)
Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: 5
DT1)
El canvi tecnològic determina el canvi social: 8
0 comentarios:
Publicar un comentario